Malin Nyberg

Markarbetsträningen igår !!

Kategori:

Markarbetet igår gick bra. Jag känner verkligen att jag vet hu hon funkar och jag bara längtar tills vi får komma ut och börja hoppa på riktigt!! Faktiskt så kändes allt bra, någon gång kom inte vi jättebra på bommarna men det var bara mitt fel. Orkar inte förklara travbommarna men gör det på galoppen ist!

I galoppen så var det bom, ett galoppsprång, upphöjd bom (ca70-80cm), ett galoppsprång och den en bom igen! Den övningen tycker jag gick väldigt bra! Sara är ju verkligen så himla snäll! Det man ska göra på henne är bara att ALLTID ha kontakt mellan tyglarna och munnen, ALLTID hålla om med benen och så får man bara styra med benen och sitsen så går hon som en klocka! Kan lägga upp en film snart så får ni se! :)

Efter den övningen så skulle vi ha två galoppsprång mellan bom och den upphöjda bommen.

Precis när jag skulle fatta galopp så gör hon något konstigt bocksprång med väärsta kicken på slutet!! :O Haha så knasig. Efter hon gjort det så blev hon jättepigg och jag fick en för lång galopp, jättekonstigt eftersom att hon alltid brukar ha en så kort.. Men iaf så blev både hon och jag lite arga på varandra så jag slutade rida och fick inte alls någon bra sits och hon sprang med mig. Kändes inte alls bra för när jag försökte sätta ihop henne så bröt hon bara av till trav, men då skrev Elin lite på mig att jag skulle sitta ner mer och då blev det som vanligt igen. Borde verkligen jobba på mitt temperament när jag rider. Har så himla lätt att bli sur på hästen och förstöra hela passet. Elin sa att jag bara ska glömma bort det och fortsätta som ingenting. Hoppas det funkar! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: