Malin Nyberg

Ponnyakuten Jacon ling vannerus

Kategori: Hästar

Jag kollar alltid på ponnyakuten på söndagar. Det handlar om personer som behöver hjälp med sina ponnyer. Det kan va allt från att dom är svåra att lasta  till att dom skenar iväg efter hindren. Det har varit två sesonger av ponnyakuten och nu håller sesong 2 på.

Igår när jag kollade så skulle dom från ponnyakuten 2 spela fotbolls match mot (nästan) alla från ponnyakuten 1. Jag ficklite halvpanik när jag såg att det va dem dom skulle möta! Jacob ling vannerus, som näg nästan alla som kollar på ponnyakuten vet vem han är var ju såklart där.


Jacob ling vannerus är lika gammal som mig ( 96a). När han var med i ponnyakuten förra året så hade han en ponny som hette Destiny. Med honnom så tävlade de ända upp till sm och tog silver där. Grymt ju! Nu i höstas så var han tvungen att sälja sin Destiny för att han var för lång och ville ha nya möjligheter. Jag vet inte riktigt, men vad jag har hört så va han påväg att sluta med hästar och satsa på fotbollen istället. Han är ju bra på fotboll också, men jag tror endå att han var bätte på att rida. Och det va det jag trodde (att han skulle sluta), men igår




Jacob och Destiny.

så var jag inne på en skvallerblogg och då sade som att Jacon fårn ponnyakuten hade sålt Destiny för 480 000kr! Och nu köppt en ny ponny. Jag fick en liten chock. Men det är ju kul för honnom att få lite cash att köpa ponny för. Men jag tror även att det var väldigt tufft för Jacob att va med eftersom att han hade kommit så nära Destiny och verkligen kännde henne till 110%.



Det finns ju inga "normala" bilder på honnom, men här är en utan häst.

Igår när jag såg på ponnyakuten så hade Jacob blivit helt annorlunda. han var verkligen helt annorlunda än vad han va när han va med i ponnyakuten förra året.




Visst är dom inte liite lijka varandra?

Kommentarer

  • linnea säger:

    tycker det är fint att du skrev att destiny är en tjej :)

    2012-03-18 | 19:40:05

Kommentera inlägget här: